شناسه خبر : 45155
شنبه 18 ارديبهشت 1395 , 10:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روز ششم، جانبازان مهمان سفره امام حسین(ع)/عکس

گزارش مصور از روز ششم حضور کاروان لبیک یا حسین(ع) 4 ، که آخرین روز وقوف در کربلای معلی می باشد.

فاش نیوز - امروز مبعث است. برای صرف صبحانه که می رویم، جانبازان را می بینم که در کنار میزها، به صورت دسته جمعی نشسته اند و با هم صبحانه می خورند و به گپ و گفت مشغولند. خیلی ها حتی از خود جانبازان، شب مبعث را در حرم حضرت عباس (ع) و یا سید الشهداء گذرانده اند و چهره ها در حین نشاط کمی خسته به نظر می رسد.
بعد از صرف صبحانه، دوباره طبق برنامه ریزی روزهای قبل، ساعت 10 صبح جانبازان به سوی حرمین شریفین حرکت می کنند. مسئولین گروه ها تعدادی کیسه پر از شکلات تهیه کرده اند و در اختیار جانبازان قرار می دهند تا در بین الحرمین به دست پربرکت جانبازان در میان مردم توزیع شود. به بین الحرمین که می رسیم، کیسه های شکلات که روی پای جانبازان نخاعی قرار گرفته، به دست مردم داده می شود و صحنه های بسیار زیبایی را خلق می نماید.

  قرار است که همه بعد از نماز رو به روی باب القبله جمع شوند. کاروان لبیک یاحسین 4، در روز بعثت پیامبر اکرم (ص) مهمان مضیف یا مهمانخانه حرم حسینی می باشد و دعای جانبازانی که در طول سفر، گاه گاهی خبر از غذای حرم می گرفتند، به اجابت رسیده و هماهنگ شده که امروز مهمان سفره امام حسین باشیم.
همه که جمع می شوند، به خیابان رو به روی باب القبله، حرم حضرت ابوالفضل رفته و به مهمانسرا مانندی می رسیم به نام «مجمع الحسینی».
به کمک عوامل کاروان، همه ی جانبازان از شیبِ تندِ رو به روی مهمان سرا بالا برده می شوند و جانبازان و خانواده هایشان همه بر سر خوان گسترده پسر امیرالمومنین می نشینند.
همه ذوق و شوقی خاص دارند و طولی نمی کشد که خدمتگزاران آستان حسینی، با نظمی خاص و متواضعانه نذری ها را جلوی زائران عزیز اباعبدالله می گذارند و این غذا به گفته ی خود کاروانیان، لذیذ ترین غذای عمرشان است.
پس از صرف غذای نذری، چند تن از خانم ها جمع می شوند و غذاهای اضافی را در ظروفی جمع آوری می کنند و در عملی زیبا به دست جانبازان در بیرون از مضیف، در میان مردم پخش می کنند.

 امروز آخرین روز نفس کشیدن در هوای بین الحرمین و همجواری حسین(ع) و علمدار باوفایش است و فردا جمعه قرار است به سوی کاظمین حرکت کنیم. باز هم تعداد زیادی به حرمین می روند تا عهدهای آخر را با پسران علی ابن ابیطالب ببندند و محکم از استجابت دعاهای خود برگردند. برخی هم به بازار می روند و برای تهیه سوغات، زمانی را صرف می کنند.
تعدادی هم به صورت انفرادی یا جداگانه، برای دیدن تل زینبیه، خیمه گاه، مقام امام زمان(عج) و باغ امام صادق(ع) می روند و این مکان های شریف را زیارت می کنند.
چون فردا روز حرکت به کاظمین است، برنامه گروهی اعلام نمی کنند و اجازه می دهند که جانبازان زمان فراغتی برای استراحت و جمع آوری وسایل داشته باشند.

 در هتل فرصت صحبت با برخی فراهم می شود. با بعضی جانبازان و خانواده هایشان و البته عوامل زحمت کش برنامه "از آسمان". بچه های ضبط برنامه "از آسمان" از روز اول که کاروانیان در نجف اشرف جاگیر شدند، به طور مستمر شروع به ضبط برنامه و ثبت خاطرات جانبازان و خانواده هایشان کردند و به حقیقت با پیگیری و تلاش، تا امروز به کار خود ادامه داده اند.
نزدیک اذان مغرب که می شود تقریبا" تمامی اهالی لبیک یاحسین 4، به سوی بین الحرمین روانه می شوند.
شب جمعه است و  تمامی خیابان های دور حرمین پر از صفوف نمازگزاران است.
پس از نماز مغرب هم در داخل هتل دعای کمیل خوانده می شود.
در اواخر نیمه شب، تعدادی برای عرض ارادت پایانی به سالار شهیدان به حرم امام حسین (علیه السلام) می روند و تا صبح به مناجات می پردازند.
در اواسط نیمه شب، درست در جلوی ضریح امام حسین (علیه السلام) جمعی گِردِ هم می آیند و حاج سعید حدادیان برای آنان مرثیه خوانی و عزاداری می کند و طولی نمی کشد که جمع زیادی از زائران ایرانی و عرب، جمع می شوند و در رثای حسین و ابوالفضل می خوانند و بر سینه می کوبند. انگار نه انگار که ساعت دو نیمه شب است!
 
 هنوز مراسم تمام نشده، صدای دسته عزاداری توجه همه را به خود جلب می کند. شهید آورده اند. دو شهید مدافع حرم در عراق. همه به دنبال تابوت ها می دوند تا دستی برسانند و خانم ها هم با چشم گریان، این جوانان شجاع و مؤمن در خون خفته را مشایعت می کنند. وقتی می خواهند بر پیکر مطهر این دو شهید نماز بخوانند، صفی بزرگ از زن و مرد و ایرانی و عرب و ... تشکیل می شود که به نماز می ایستند.
صبح هم همراه با ندای اذان نزدیک می شود و سحر جمعه از راه می رسد. طنین صدای الله اکبر..  تمام صحن حسینی را پر می کند.  اللهم عجل لولیک الفرج

عکس و گزارش از شهید گمنام

 عکس ها قابل بزرگ شدن هستند

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام . زیارت قبول جانبازان محترم . حاجت روا باشید . سفر بعد همه با هم بریم .
عکاس محترم . این عکسها خیلی بهتر بودند . خداییش از آشنای محترم ما هم چپ و راست عکس گرفتی ... دستت درد نکنه . زیارتت قبول
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi